کارگاه تراش مهر استون

برش جواهرات کارگاه تراش مهر استون

کارگاه تراش مهر استون

زمان مطالعه 1 دقیقه

برش جواهرات کارگاه تراش مهر استون
تراش مربعی

این تراش ترکیبی از “پرنس” و یک برش “امرالد کات” است. یک X مشخص در جدول سنگ های قیمتی دارد و گوشه های برش خورده را در امتداد چهار طرف آن نشان می دهد. این برش توسط برادران Asscher در سال 1902 در هلند توسعه یافت و تا دهه 1920 محبوبیت خود را حفظ کرد. در سال 2001 ، برش Asscher مورد تغییراتی قرار گرفت و نتیجه آن برش Modern Asscher یا Royal Asscher بود. نسخه جدیدتر تعداد وجوه را از 58 به 74 رسانده و گوشه های وسیع تری را معرفی کرده است.

تراش مستطیل باریک

سنگ های قیمتی برش خورده باگت به شکل بلند و مستطیل، یک تراش محبوب برای سنگ های برجسته در جواهرات است. اصطلاح باگت از واژه ایتالیایی “bacchetta” ، به معنی چوب کوچک گرفته شده است. bacchio ، به معنای میله، یا از واژه فرانسوی baguette ، که یک قرص نان است گرفته شده. این برش در دهه 1920-1930 در حین جنبش های Art Deco و Art Nouveau ایجاد شد. به دلیل خطوط تمیز و ظاهری مدرن و هندسی که به شدت از برش سنتی گرد دور شد، بلافاصله محبوب شد. 14 وجه آن که به صورت “برش پله ای” ساخته شده است، در امتداد لبه ها به صورت پله ای برش خورده است، شبیه هرمی بدون قسمت بالای آن. اگرچه باگت ها به اندازه برش گرد درخشان نیستند، اما این سنگ ها برای به حداکثر رساندن وضوح برش داده می شوند. از آنجا که ساخت باگت به برش های کمتری نسبت به سایر اشکال سنگ های قیمتی احتیاج دارد، کات صحیح آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا برای پنهان کردن هرگونه نقص، وجوه بسیار کمتری وجود دارد. سنگ های برش خورده باگت می توانند منظم یا “مخروطی” باشند، به این معنی که دو طرف به سمت داخل مخروطی هستند و شبیه ذوزنقه هستند. این تغییرات مخروطی به ویژه به عنوان سنگ های کناری به یک قطعه مرکزی خوب عمل می کند. سنگ های تراش خورده باگت معمولاً دارای ابعادی کوچک، اغلب کمتر از یک قیراط هستند. بنابراین، آنها با توجه به ابعادشان اندازه گیری می شوند و نه با وزن و قیراط. شکل منحصر به فرد آنها باعث می شود سنگ های باگت در کنار هم و بدون شکاف تنظیم شوند، برخلاف سنگ های گرد، آنها را در صنعت جواهرات امروزی ضروری می کند.

تراش قطره ای

برش بریولت، یک سنگ قطره ای شکل با 84 وجه مثلثی شکل است که کل سطح آن را پوشانده است. هیچ تیبل، تاج یا خیمه وجود ندارد. به همین دلیل، بریولت سخت ترین شکل برای برش است. در حقیقت، یک تراشکار فقط می تواند حدود 5 تا 10 بریولت در روز را قطع کند. اگرچه این برش مانند برش Round Brilliant مدرن درخشش زیادی ندارد، اما نور همه وجه های مثلثی آن را منعکس می کند. بریولت یک انتخاب محبوب برای گوشواره های آویز است، زیرا هنگام آویزان شدن و حرکت کردن، بیشترین میزان نور را به خود جلب می کند. بریولت ها معمولاً در تنظیمات سنگین نصب نمی شوند و به همین دلیل، بیشتر سنگ قیمتی در معرض دید قرار می گیرد. بیشتر بریلت ها از بالا سوراخ می شوند و به جواهرفروشان اجازه می دهند تا سیم آویز گوشواره وارد کنند تا این سنگ قیمتی آزادانه آویزان شود. اعتقاد بر این است که بریولت از اوایل قرن دوازدهم در هندوستان منشاء گرفته است و سپس ممکن است با ژان باتیست تاورنیه، تاجر و مسافر مشهور فرانسوی که ممکن است آن را از هند آورده باشد، به اروپا رسیده است.

تراش بدون وجه

کابوچون، به سادگی، یک سنگ قیمتی بدون جلا و هیچ گونه وجهی است. دارای کف صاف و قسمت بالای کمی گرد است. برش Cabochon سنتی، بیضی شکل است، اما هر شکل را می توان به سبک Cabochon برش داد. این اصطلاح از “caboche” فرانسوی به معنی سر گرفته شده است. سنگ های قیمتی “en cabochon” به شکل و صیقل به دوره های اولیه یهودیت، یونان و روم بر می گردد. Cabochons در اواخر سیزدهم و اوایل قرن 14 در اروپا، بسیار قبل از ظهور فن آوری مدرن برش و دانش ساخت و ساز، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در حقیقت، این تنها سبک استفاده از گوهر، برای مدت طولانی، غیر از استفاده از سنگ های قیمتی با شکل کریستال طبیعی بود. حتی اگر امروزه بیشتر جواهرسازها سبک های وجهی را ترجیح می دهند، سنگ های قیمتی خاصی هنوز “en cabochon” بریده می شوند. آنها سنگ هایی هستند که ویژگی های خاص آنها را فقط می توان با برش کابوچون مشاهده کرد. برخی از این مثالها عبارتند از: یاقوت کبود ستاره ای، پدیده چشم گربه در تورمالین، چشم ببر، کریزوبریل و آپاتیت، در سنگ ماه ، رزکوارتز و عقیق.

تراش مستطیل یا کوسنی

این برش که قبلاً به عنوان “Old Mine Cut” یا “Old European Cut” شناخته می شود، تقریباً با 64 وجه ارائه می شود و یک شکل مربع اصلی با گوشه های به آرامی گرد شده ارائه می دهد و آن را مانند یک بالشت نشان می دهد. همچنین ممکن است به عنوان “Pillow Cut” نیز شناخته شود. دقیقاً مانند برش پرنس، این برش به بهترین روش ممکن درخشش گوهر افسانه ای را به حداکثر می رساند. این برش سنتی از 200 سال پیش وجود داشته است و قبل از آغاز قرن 20 ، در این صنعت استاندارد بوده است. برخی از cushion cuts ها ممکن است به شکل کمی بیضی شکل به نظر برسند.

تراش زمردی

Emerald Cut از بالا با گوشه های مرتب شده و به شکل مستطیل است. با تقریباً 50 وجه، این برش خاص نسبت به برش های گرد یا مربع با وجوه کمتری ارائه می شود. تأکید در اینجا نه به براقیت، بلکه به وضوح و رنگ گوهر است. رنگ در سنگ های قیمتی برش امرالد کات، بسیار واضح نشان داده می شود. در سنگ های قیمتی با رنگ روشن تر، این برش می تواند کاملاً خیره کننده باشد، در حالی که نور بین سطوح روشن و تاریک گوهر پرش می کند، انگار که به یک سالن آینه نگاه می کنید، کاملاً خیره کننده است. این برش در اصل برای برش سنگ زمرد طراحی شده است. از آنجا که زمرد در طبیعت با تعداد زیادی ناخالصی داخلی وجود دارد، برش آنها به ویژه به دلیل خرد شدن بالقوه دشوار است. Emerald Cut با کاهش مقدار نیروی وارد شده در هنگام برش و محافظت از سنگ در برابر شکستگی، این موارد را برطرف کرد. در نهایت، این برش برای الماس و سنگ های قیمتی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تراش قلبی

برش قلب، در اصل یک برش اشک است که در قسمت بالای آن شکاف دارد. با 59 وجه استاندارد، این برش می تواند درخشش فوق العاده ای را ارائه دهد. تقارن در انتخاب یک سنگ قیمتی برش خورده به شکل قلب، نقش حیاتی دارد. دو نیمه باید کاملاً برابر باشند و شکاف باید تیز و مشخص باشد و کناره ها باید کمی گرد شوند. سنگ های قیمتی Heart Shaped که به ندرت به عنوان حلقه نامزدی استفاده می شود، همچنان یک گزینه محبوب برای گوشواره ها، آویزها و حلقه های تک است.

تراش هشت وجهی

این برش مستطیل شکل هشت وجهی، یکی دیگر از تغییرات استفاده از رویکرد “step-cut” یا برش پله ای است، جایی که سنگ با ردیف هایی از وجه های مسطح و متحدالمرکز ساخته می شود که شبیه پله هایی است که گویی در یک پلکان در امتداد محیط سنگ قیمتی قرار دارند. مراحل این برش بر خلاف مرحله برش امرالدکات، مساوی نیست. تعداد معمول وجوه برش هشت ضلعی 53 است. سنگ های قیمتی برش هشت ضلعی برای به تصویر کشیدن رنگ عمیق هر سنگ قیمتی، ایده آل هستند. این برش هر گونه اجزاء موجود در یک جواهر را به نمایش می گذارد، بنابراین مهم است که هنگام بررسی برش هشت ضلعی، به دنبال سنگ های قیمتی باشید که دارای رنگ خاص زیبا و عاری از ناخالصی باشند.

تراش مثلثی

این برش، سنگ های قیمتی برش خورده به شکل مثلثی هستند. لبه ها ممکن است در امتداد 3 ضلع آن کمی گرد یا مستقیم برش داده شوند. از نوع منحنی آن معمولاً برای سنگ های تک استفاده می شود و همچنین به عنوان تریلیون یا تریلیانت شناخته می شود، در حالی که منحنی یا Trilliant برای سنگ های جانبی مناسب تر است. تصور می شود که این برش در ابتدا در آمستردام طراحی می شود. درخشش و رنگ سنگ های قیمتی، تقارن، زاویه ها و تناسبات برای پراکندگی مناسب نور حیاتی هستند. به دلیل کم عمق بودن این برش، به طور کلی گرد و خاک بیشتر از هر برش روی سطح آن نشان داده می شود و هر جواهری که با Trilliants ست شود نیاز به تمیز کردن بیشتری دارد. از آنجا که سنگ های قیمتی برش خورده Trilliant کم عمق برش خورده اند، تمایل دارند که بزرگتر از وزن داده شده خود ظاهر شوند. علاوه بر این ، برش Trilliant شناخته شده است که باعث کاهش ضایعات سنگ قیمتی راف در طول روند برش می شود. این ویژگی ها ، همراه با یک شکل کاملاً پیچیده و منحصر به فرد ، Trilliants را به یک برش عالی تبدیل می کند، چه به عنوان تک تنظیم شود و چه به عنوان سنگ های جانبی استفاده شود.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.